.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه معرفی استاندار جدید؛
شکرانه یک انتخاب برتر برای مازندران
تردید نکنید که مهندس طاهایی از همه نامزدهای استانداری مازندران،مستحق تر و شایسته تر بوده و در اصل منطقی ترین گزینش کابینه دهم در پاسخ به انتظارات مردم فهیم مازندران در راستای تمامی همراهی ها و لبیک گویی هایی بود که از ابتدا تا اکنون نثار رئیس جمهور محترم نموده و نیز می نمایند!...
شکرانه یک انتخاب برتر برای مازندران

تردید نکنید که مهندس طاهایی از همه نامزدهای استانداری مازندران، مستحق تر و شایسته تر بوده و در اصل منطقی ترین گزینش کابینه دهم در پاسخ به انتظارات مردم فهیم مازندران در راستای تمامی همراهی ها و لبیک گویی هایی بود که از ابتدا تا اکنون نثار رئیس جمهور محترم نموده و نیز می نمایند!

مهندس طاهایی مصداق بارز یاران قدیم و السابقون السابقون بوده و تداعی روزهای سربلندی مازندران در زمان استانداری مرحوم خلدآشیان مهندس مجدآراست ، زمانی که ایشان معاون سیاسی امنیتی استاندار و بعد هم سرپرست استانداری شده بود.

مازندران در هیچ دوره ای این قدر خوش اقبال نبوده و غالباً علیرغم برخورداری از نامزدهای متنوع ، قرعه بنام کسی می افتاد که در مخیله مردم کمتر قرار می گرفت و خوشبختانه امروز این سعادت و توفیق نصیب مازندران شد که از استانداری برخوردار شود که در پیشینه درخشان خود ۳ بار سابقه استانداری (مازندران - گیلان و قزوین) و نیز مسئولیتهای کشوری مثل معاونت وزارت کار و امور اجتماعی داشته و برای مردم مازندران یک فرد امتحان پس داده ، آنهم در زمان جنگ تحمیلی است، کسی که به شهادت مردم چالوس (زادگاه ایشان) و مردم تنکابن (محل زندگی ایشان و زادگاه همسر) از مبارزان قبل از انقلاب بوده و و سختی ها و محرومیتهای زیادی را متحمل و متقبل شده و علاوه بر آن از دارندگان تحصیلات عالیه مهندسی است.

طاهایی برای مردم مازندران نامی آشناست و قبلاً هم بارها این اسم مطرح بوده ، لیکن شاهین اقبال بر دوش فرد دیگری می نشست و نوبت به ایشان نمی رسید! این انتخاب رویکردی مثبت به استعدادهای غرب مازندران و تداعی همدلی همه آحاد مردم به عنوان شهروندان مازندرانی است.

اما در نظام مدیریت و در ارزیابی مدیریتی ، دو مرحله کاملاً مجزا وجود دارد که نباید از آنها غفلت ورزید! مرحله اول شامل دانش، مهارت و تجربه و مرحله دوم شامل نتیجه و عملکرد است و اگر مدیری با برخورداری از توانایی های مرحله اول بتواند کارآمدی خود را با هنر تلفیق و ترکیب توانایی های اش به نمایش بگذارد، از مردم به عنوان بهترین و منصف ترین داوران نمره قیولی گرفته و جاودانه می شود و اما اگر با همه برجستگی های اولیه نتواند به ورزیدگی های ثانویه نایل شود، عملاً کنار گذاشته خواهد شد!

آقای طاهایی باید بداند و قطع یقین هم می داند که مشروعیت یکی از دو رکن مقبولیت و محبوبیت است و رکن دوم آن کارآمدی یعنی ارائه یک کارنامه قابل قبول است و مردم شاید در ماه عسل نفر محبوب خود را خوب تشویق کنند، اما اگر کمترین انتظاراتشان برآورده نشود، شعار تلخ "رها کن" را نثار کرده و اصطلاحاً به گروه خوش استقبالهای بد بدرقه ملحق می شوند!

برای آنکه این زیبائیها به آن تلخی ها نگراید، آقای مهندس طاهایی باید با توسعه شناخت خود از مشکلات استان مازندران و بکارگیری نیروهای فرهیخته و توانمند مازندرانی که از شرق تا غرب استان پراکنده اند، و نیز تجویز موثرترین نسخه ها و استعمال شفابخش ترین داروها، بیمار بزرگی بنام مازندران را تحت معالجه قرار دهند! با این توضیح که بیماریهای مزمن مازندران که شامل بیکاری ، توسعه نیافتگی و محرومیت های متنوع در عرصه های صنایع و شهرکهای صنعتی، کشاورزی و باغداری، خدمات رفاهی، راه و ترابری، کشاورزی، دامداری، معادن، اقتصادی، توریسم، فرهنگی و آموزشی، بهداشتی و درمانی و...است! بارها و بارها مورد معالجه ناقص قرار گرفته و دچار پدیده درمان گریزی اند و خیلی باید با احتیاط عمل کرد.

البته در زمان مقتضی مشکلات مازندران را کالبد شکافی خواهیم کرد تا کمکی به استاندار بیستم مازندران تلقی گردد، لیکن در این مجال متذکر می شویم که استاندار نباید خود را وامدار چهره ها و صاحب منصبان دانسته و عزل و نصب ها و مصوبه ها و امر و نهی هایش را دیگران طراحی کنند و او فقط دغدغه ماندن و یا ذوق و شوق رشد کردن داشته باشد! اگر چه مطمئنیم که آقای طاهایی فراتر از این گمانهای پایین دست بوده و استقلال خود را در مقابل اقطاب قدرت به نمایش خواهد گذاشت.

ضمن اینکه توصیه به کانونهای قدرت این است که بیش و پیش از منافع شخصی و شهری و جناحی و غیره، به منافع استانی فکر کرده و استاندار بیستم را در مسیر دریافت نمره ۲۰ یاری نمایند. با این امید که مازندران به روزهای اوجش برگردد و نشاط و سرسبزی گذشته خود را مقتدرانه بازپس بگیرد.

متذکر می شویم که تعریف از آقای مهندس طاهایی، به معنای نادیده انگاشتن ارزشها و توانائیهای سایر نامزدهای استانداری مثل آقایان مهندس قناعت، سردار رویانیان، دکتر صلاحی، مهندس شفقت و... نبوده و نیست و بحث ما فقط به ترتیب اولویت بوده که مطرح شد! اگر چه در این زمینه هم عده ای اولویت را به تازه نفس ها می دهند و پیران را مستحق این برتری نمی دانند!عده ای هم می گویند: دود از کنده بلند میشه!

در پایان ضمن احترام مجدد به همه نامزدها، برای مهندس علی اکبر طاهایی استاندار بیستم مازندران، موفقیت روزافزون و یک دوره مسئولیت طولانی مدت و درخشان آرزو مندیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شمالی 21 آبان 1388
مگر آقای طاهایی قبلا چه گلی برسر مازندران کاشت که این بار می خواهد انجام دهد توجه داشته باشید که عمر مدیریت هر استاندار تقریبا کمتر از دو سال است واین بدین معنا است که هرشخص دیگری هم روی این صندلی بنشیند تا بخواهد تیم مدیریتی خود را تشکیل دهد باید با این صندلی خداحافظی کند
نريمان 21 آبان 1388
انشاالله با كمك مهندس قناعت و مديريت مهندس طاهايي مشكلات و معضلات استان برطرف شود و مهندس طاهايي هم با تفكرات و كمك مهندس قناعت بتواند مشكلات استان را برطرف كند و از مهندس قناعت هم ميخواهيم حتما" در استان بماند
نا شناس 21 آبان 1388
مهندس طاهایی انتخاب اقای کردان بودند چون در زمان وزارت اقای کردان ایشان استاندار قزوین انتخاب شدند و چون اقای کردان مدیر توانمند می خواست ایشان انتخاب شد ند و امیداست مازندران یا تجربه چندین ساله مهندس شکوفاگردد و به امید سلامتی اقای کردان که در بیمارستان است از خداوند بزرگ طلب سلامتی و شفای را داریم
hj 22 آبان 1388
ما كه تا حالا از آقاي(مهندس)قناعت چيزي نديديم!!!
نا شناس 22 آبان 1388
اتفاقا با حضور مردی با این سابقه کاری می تواند مشکل استان یعنی ساختار استانداری را حل نماید و این بدنه ضعیف و فرسوده را با نیروهای تازه نفس اجرایی به رویکردی تازه در استان تحولی چشمگیر وامیدی تازه ببخشد .
نا شناس 23 آبان 1388

آن زماني كه اقاي طاهائي سرپرست استانداري مازندران را داشتند.
اقاي كردان فرماندار گنبد بودن .
يعني كردان فرماندار طاهائي بود .
بعد طاهائي شد معاون وزير در دولت اصلاحات .
سپس اقاي طاهائي شد استاندار اقاي كردان در قزوين
حالا تشزيف اوردن مازندران .
از سوابقش بر مي ايد فراجناهي باشد .
اميدواريم در استان مازندران فراجناهي عمل نمايد و از همه نيروهاي كيفي با تجربه استفاده بكند و دايره تنگ مديريتي استان را بشكند تا مازندران بيش از اين متضرر نشود
کارکن 23 آبان 1388
این هم بگذرد و استان ومرکز آن همچنان در باتلاق مشکلات باقی خواهند ماند.راستی از نظرات دکتر استفاده بهینه شود؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.378 seconds.